Mistrzowie Czytania w J臋zyku Angielskim 馃嚞馃嚙

Przez ca艂e pierwsze p贸艂rocze trwa艂 szkolny konkurs dla klas 4-6, kt贸ry mia艂 za zadanie wy艂oni膰 mistrz贸w g艂o艣nego czytania w j臋zyku angielskim. Konkurs mia艂 3 etapy, a oceniane by艂y: wymowa, intonacja i interpretacja tekst贸w. Ju偶 w ubieg艂ym roku konkurs okaza艂 si臋 strza艂em w „10”, gdy偶 uczniowie niesamowicie poprawili swoje j臋zykowe umiej臋tno艣ci. W tym roku, rywalizacja by艂a jeszcze wi臋ksza, a r贸偶nice w ko艅cowych wynikach – minimalne.

W klasie 4 zwyci臋偶y艂 WIKTOR KULKA, 2. m – Alicja Biernat, 3. m- Weronika Jarosz, tu偶 za podium – Amelka Borychowska.

W klasie 5 zwyci臋偶y艂 SEBASTIAN KOWALSKI, a tu偶 za nim uplasowa艂y si臋 Maja Biernat i Marta Duszczyk. Tu偶 za nimi: Oliwia Jakubowska i Julka Retka.

Czekamy jeszcze na wyniki w kl. 6, gdy偶 tam rywalizacj臋 przerwa艂y chwilowo choroby uczni贸w, zatem c.d.n.

Czytanie na g艂os w j臋zyku angielskim jest wyzwaniem dla wielu uczni贸w. Specyfika tego j臋zyka, trudna wymowa oraz niezrozumia艂e s艂ownictwo to g艂贸wne, ale nie jedyne przeszkody w opanowaniu tej umiej臋tno艣ci. Jak skutecznie czyta膰 w j臋zyku angielskim, by sta艂o si臋 to przyjemno艣ci膮? Nasi uczniowie ju偶 to wiedz膮聽

Jak czyta膰?
G艂o艣nie czytanie, dzi臋ki 膰wiczeniu artykulacji g艂osek, to skuteczny trening wymowy angielskiej. Wszak chc膮c zrozumie膰 j臋zyk angielski lub by膰 zrozumianym przez innego u偶ytkownika tego j臋zyka, trzeba poprawnie wymawia膰, a do tego niezb臋dne jest aktywne s艂uchanie materia艂贸w obcoj臋zycznych. Uczniowie lepiej radz膮 sobie z zapami臋tywaniem fraz i rozumieniem czytanych tekst贸w, kiedy znaj膮 wymow臋 wyraz贸w i g艂o艣no j膮 膰wicz膮. Niekt贸rzy j臋zykoznawcy wskazuj膮, 偶e S艁UCHANIE pe艂ni rol臋 determinuj膮c膮 sukces lub pora偶k臋 w czytaniu. (Tak, tak… – s艂uchanie, nauka z e-bookiem to podstawa).

I cho膰 wielu uczni贸w traktuje czytanie na g艂os po macoszemu i niech臋tnie podejmuje si臋 tego zadania, nie dotyczy to 呕AKOWIAK脫W. MY KOCHAMY CZYTA膯!

Dlaczego zatem niekt贸rzy boj膮 si臋 lub nie lubi膮 czyta膰 na g艂os? Mo偶e to by膰 wywo艂ane zwyk艂膮 nieznajomo艣ci膮 wymowy angielskiej, ale te偶 l臋kiem przed pora偶k膮 na forum klasowym, niskim poczuciem w艂asnej warto艣ci czy specyficznymi trudno艣ciami w czytaniu. Ucz膮c si臋 s艂ownictwa, wiele os贸b skupia si臋 na pisowni, podczas gdy wymowa schodzi na dalszy plan. Na pocz膮tkowym etapie nauki j臋zyka angielskiego uczniowie nie chc膮 czyta膰 na g艂os z obawy przed pope艂nieniem b艂臋du, a to z kolei stwarza barier臋 w opanowywaniu kolejnej sprawno艣ci 鈥 m贸wienia.

Obecno艣膰 nauczyciela jest tu zatem kluczowa, poniewa偶 to on czuwa nad prawid艂owym procesem czytania: motywuje uczni贸w, dostarcza potrzebnej informacji zwrotnej i na bie偶膮co poprawia b艂臋dy. Dobiera te偶 odpowiednie metody, techniki i pomoce dydaktyczne, kt贸re usprawni膮 ten proces. Nasi uczniowie pokochali g艂o艣ne czytanie, a to dow贸d, 偶e i w tym temacie si臋 DOSKONALE ROZUMIEMY聽

Gratulacje i 偶yczenia kolejnych sukces贸w w nauce j臋zyk贸w obcych!

Nagrody dla uczni贸w ufundowa艂a Rada Rodzic贸w