Przez całe pierwsze półrocze trwał szkolny konkurs dla klas 4-6, który miał za zadanie wyłonić mistrzów głośnego czytania w języku angielskim. Konkurs miał 3 etapy, a oceniane były: wymowa, intonacja i interpretacja tekstów. Już w ubiegłym roku konkurs okazał się strzałem w „10”, gdyż uczniowie niesamowicie poprawili swoje językowe umiejętności. W tym roku, rywalizacja była jeszcze większa, a różnice w końcowych wynikach – minimalne.
W klasie 4 zwyciężył WIKTOR KULKA, 2. m – Alicja Biernat, 3. m- Weronika Jarosz, tuż za podium – Amelka Borychowska.
W klasie 5 zwyciężył SEBASTIAN KOWALSKI, a tuż za nim uplasowały się Maja Biernat i Marta Duszczyk. Tuż za nimi: Oliwia Jakubowska i Julka Retka.
Czekamy jeszcze na wyniki w kl. 6, gdyż tam rywalizację przerwały chwilowo choroby uczniów, zatem c.d.n.
Czytanie na głos w języku angielskim jest wyzwaniem dla wielu uczniów. Specyfika tego języka, trudna wymowa oraz niezrozumiałe słownictwo to główne, ale nie jedyne przeszkody w opanowaniu tej umiejętności. Jak skutecznie czytać w języku angielskim, by stało się to przyjemnością? Nasi uczniowie już to wiedzą
Jak czytać?
Głośnie czytanie, dzięki ćwiczeniu artykulacji głosek, to skuteczny trening wymowy angielskiej. Wszak chcąc zrozumieć język angielski lub być zrozumianym przez innego użytkownika tego języka, trzeba poprawnie wymawiać, a do tego niezbędne jest aktywne słuchanie materiałów obcojęzycznych. Uczniowie lepiej radzą sobie z zapamiętywaniem fraz i rozumieniem czytanych tekstów, kiedy znają wymowę wyrazów i głośno ją ćwiczą. Niektórzy językoznawcy wskazują, że SŁUCHANIE pełni rolę determinującą sukces lub porażkę w czytaniu. (Tak, tak… – słuchanie, nauka z e-bookiem to podstawa).
I choć wielu uczniów traktuje czytanie na głos po macoszemu i niechętnie podejmuje się tego zadania, nie dotyczy to ŻAKOWIAKÓW. MY KOCHAMY CZYTAĆ!
Dlaczego zatem niektórzy boją się lub nie lubią czytać na głos? Może to być wywołane zwykłą nieznajomością wymowy angielskiej, ale też lękiem przed porażką na forum klasowym, niskim poczuciem własnej wartości czy specyficznymi trudnościami w czytaniu. Ucząc się słownictwa, wiele osób skupia się na pisowni, podczas gdy wymowa schodzi na dalszy plan. Na początkowym etapie nauki języka angielskiego uczniowie nie chcą czytać na głos z obawy przed popełnieniem błędu, a to z kolei stwarza barierę w opanowywaniu kolejnej sprawności – mówienia.
Obecność nauczyciela jest tu zatem kluczowa, ponieważ to on czuwa nad prawidłowym procesem czytania: motywuje uczniów, dostarcza potrzebnej informacji zwrotnej i na bieżąco poprawia błędy. Dobiera też odpowiednie metody, techniki i pomoce dydaktyczne, które usprawnią ten proces. Nasi uczniowie pokochali głośne czytanie, a to dowód, że i w tym temacie się DOSKONALE ROZUMIEMY
Gratulacje i życzenia kolejnych sukcesów w nauce języków obcych!
Nagrody dla uczniów ufundowała Rada Rodziców