Mała Książka – wielki człowiek

Pierwszoklasiści, którzy doskonale znają już literki, a od zerówki uczęszczają regularnie do szkolnej bibliotekę, biorą udział w ogólnopolskiej kampanii Mała książka- wielki człowiek. Czytanie dzieciom od najmłodszych lat rozbudza ciekawość świata, pomaga zrozumieć siebie i innych. Głośne czytanie uczy dziecko myślenia, rozwija język, pamięć i wyobraźnię, pomaga w wychowaniu, ułatwia naukę w szkole. Jest najlepszą inwestycją w pomyślną przyszłość dziecka!
Pierwszoklasiści gościli dzisiaj młodsze dzieci z zerówki oraz swoich rodziców, panią dyrektor, szkolnego logopedę panią Olę Kościeszę oraz panią Anię Michalik, naszą bibliotekarkę. Uczniowie zaśpiewali kilka piosenek i zaprezentowali wiersze o tym, jak ważne jest czytanie i co dzięki niemu zyskujemy.
Na specjalne zaproszenie wychowawczyni p. Edyty Prasuły, p. Ola Kościesza oraz mama Nikosia p. Sylwia Reda czytały dzieciom opowieści o niewidzialnym kotku Felusiu oraz przeróżne rymowanki. Pani dyrektor wręczyła uczniom niespodzianki wydane przez Instytut Książki – książkę „Wnuczka antykwariusza” dla każdego dziecka oraz Przewodnik dla rodziców, o tym, jak czytać dziecku i po co. Pani bibliotekarka przypomniała dzieciom, jak dbać o książki oraz wręczyła im zakładki, zapraszając do szkolnej biblioteki.
Kampania dofinansowana jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
———————–
Równolegle realizujemy kilka projektów czytelniczych, namawiając i ukazując dzieciom, jak ważne dla naszego rozwoju i samopoczucia jest czytanie książek. Festiwal książki, to inicjatywa czytelnicza, która rozegrała się w świetlicy szkolnej z udziałem uczniów klasy III. Wydarzenie miało na celu promowanie czytelnictwa oraz dzielenie się pasją do literatury wśród najmłodszych czytelników. Każdy uczestnik miał okazję zaprezentować swoją ulubioną książkę, dzieląc się z innymi swoją fascynacją światem literatury.
Każdy uczestnik mógł zdecydować, czy chce przeczytać wybrany fragment swojej ulubionej książki, czy też opowiedzieć o niej, dzieląc się swoimi wrażeniami i zachęcając koleżanki oraz kolegów do sięgnięcia po tę samą lekturę. Nie tylko stanowiło to doskonałą okazję do rozwijania umiejętności czytelniczych, ale także sprzyjało wymianie spostrzeżeń oraz inspiracji czytelniczych między uczniami.
Tekst: Edyta Prasuła, Anna Michalik