Lapbookowe szaleństwo

Lapbookowe szaleństwo dopadło i nas!
Bo w tym szaleństwie jest metoda!
Lapbooki to świetny sposób na podsumowanie omawianej lektury. Czwartoklasiści po czujnym okiem p. Ilony Misior – Zadrożnej wykonali swoje pierwsze teczki tematyczne w oparciu o ,,Baśnie”. Wszyscy dobrze się przy tym bawili i całkiem dużo nauczyli. Z pewnością lapbooki na stałe zagoszczą na lekcjach języka polskiego. Metody tej spróbowali również drugoklasiści z p. Edytą Prasuła i przygotowali lapbooki, które były podsumowaniem pracy z XIX-wieczną baśnią Hansa Christiana Andersena „Królowa Śniegu”.
Lapbook? Co to takiego?
Lapbook w wolnym tłumaczeniu z j. angielskiego oznacza „książka tworzona na kolanach”. To solidna dawka wiedzy, którą chcemy przekazać dziecku, bądź ją usystematyzować. Jest to forma kreatywnego zaprezentowania informacji na dany temat. Często stanowi także niezastąpioną pomoc dydaktyczną przy omawianiu lektur czy nauce nowych terminów.
Lapbook może zatem pomagać w nauce. Służy także po prostu do zabawy dla kreatywnych dzieci.
Jak stworzyć lapbboka? Potrzebna jest teczka, bądź większa kartka z możliwością składania, w której w formie rysunków, wykresów, otwieranych okienek oraz ruchomych elementów przekazuje się wybrane treści. Ma tę przewagę nad klasycznym słowem pisanym, że wzbudza ciekawość i motywuje dziecko do odkrywania ukrytych ciekawostek, a także do ich gromadzenia.
Oczywiście im więcej opcji zawiera dany lapbook tym ciekawiej, im więcej zmysłów angażuje i im więcej opcji obsługi daje, tym bardziej interesująco.