Mistrzyniami języka angielskiego w kl. 4-8 w pierwszym półroczu zostały Paulina Bąk i Natalia Jarzębska. Poza wysokim poziomem słuchania i czytania ze zrozumieniem, dziewczęta najlepiej spośród wszystkich uczniów znają gramatykę angielską, najlepiej radzą sobie z wypowiedziami ustnymi i z powodzeniem piszą krótkie teksty. Tym razem to one były bezkonkurencyjne! Nagrodzone zostały „szóstkami” na półrocze oraz niespodziankami ufundowanymi przez Radę Rodziców i Oxford University Press. Czy powtórzą swój sukces za kilka miesięcy? Konkurencja nie śpi, a i sukces Koleżanek z pewnością obudzi pozostałych.
—————————-
Z kolei w trwającym przez całe pierwsze półrocze Konkursie na Mistrza Czytania dla klas 4-6 oceniane były: poprawna wymowa i akcent, tempo czytania i interpretacja tekstów.
Największe wyzwanie czekało na uczniów klasy 6. Najdłuższe i najtrudniejsze teksty, najwięcej skomplikowanych zwrotów, no i największe oczekiwania. Sukces zagwarantowały regularne ćwiczenia ze słuchania i czytanie z e-bookiem, a zapracowali sobie nań: Maja Biernat, Sebastian Kowalski i Julia Retka.
Najbardziej emocjonujący finał odbył się w klasie 5. Uczniowie rywalizowali ze sobą do ostatniej chwili, a o zwycięstwie zadecydowały szczegóły. Ostatecznie, sztukę głośnego czytania najlepiej opanowali: Wiktor Kulka, Alicja Biernat i Szymon Krawczyk.
Natomiast w klasie 4 było najwięcej najlepiej przygotowanych uczniów, a tym samym najwyższy poziom. Najlepiej poradzili sobie: Mateusz Rokicki, Ania Zwierz i Marcelina Jankowska, a wyróżnienia otrzymali: Filip Żukowski, Nikola Jurkowska i Kacper Michalik.
————————-
Czytanie to jedna z kluczowych umiejętności w nauce języka angielskiego. To właśnie dzięki niej uczeń rozwija słownictwo oraz opanowuje gramatykę i pisanie.
Głośnie czytanie, dzięki ćwiczeniu artykulacji głosek, to skuteczny trening wymowy angielskiej. Wszak chcąc zrozumieć język angielski lub być zrozumianym przez innego użytkownika tego języka, nie wystarczy znać zapis słownictwa wychwyconego podczas czytania. Trzeba jeszcze słowa umieć wymówić, a do tego niezbędne jest aktywne słuchanie materiałów obcojęzycznych. Uczniowie lepiej radzą sobie z zapamiętywaniem fraz i rozumieniem czytanych tekstów, kiedy znają wymowę wyrazów i głośno ją ćwiczą.
Nauczyciel z kolei czuwa nad prawidłowym procesem czytania: motywuje uczniów, dostarcza potrzebnej informacji zwrotnej i na bieżąco poprawia błędy. Dobiera też odpowiednie metody, techniki i pomoce dydaktyczne, które usprawnią ten proces.
Innym sposobem na usprawnienie czytania jest wykonywanie tej aktywności równolegle ze słuchaniem. Do wszystkich podręczników, nawet tych dla najmłodszych uczniów, dołączone są e-booki, a tam nagrania. Niektórzy uczniowie mogą napotkać problem tzw. fast speech, czyli zbyt szybkiej wymowy, dlatego odtwarzając nagrania z komputera lub smartfona, można skorzystać z opcji zmniejszania tempa odtwarzania – co spowolni wypowiedź i pozwoli uczniom zrozumieć treść nagrania.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursów i dziękujemy Radzie Rodziców za ufundowanie nagród