Jak się uczymy i bawimy zarazem, czytając lektury szkolne?

Pomysłów na omawianie lektury jest wiele. Wszystko zależy od naszej kreatywności i pomysłów. Dzisiaj przedstawiamy lekturę „Detektyw Pozytywka” Grzegorza Kasdepke. Najlepsza zabawa jest wtedy, gdy wcielamy się w rolę bohaterów i razem przeżywamy ich losy. Zamieniamy się w detektywów i rozwiązujemy tajemnicze zagadki, quizy lub krzyżówki. Inspiracją do poprzedniej lektury baśni Andersena pt. „Dziewczynka z zapałkami” było tworzenie kolorowych lapbooków z najważniejszymi informacjami zawartymi w utworze literackim.
Omawianie lektur w klasach 1–3 w sposób kreatywny i angażujący może stworzyć pozytywne doświadczenia, które na długo zapadną w pamięć uczniów. Wykorzystanie zabawy, twórczych aktywności i elementów rywalizacji nie tylko zwiększa zainteresowanie literaturą, ale także pomaga dzieciom rozwijać kluczowe umiejętności, takie jak czytanie, pisanie, wyobraźnię czy empatię. Co więcej, ciekawie prowadzone zajęcia z literatury sprzyjają budowaniu relacji w grupie i rozwijaniu kompetencji społecznych. Dzięki takim metodom możemy zaszczepić w swoich uczniach pasję do książek, która będzie towarzyszyć im przez całe życie.
Tekst: Edyta Prasuła