Zajęcia języka angielskiego w ramach projektu unijnego „Edukacja równych szans w szkołach Gminy Siennica”

Klasa 2 właśnie zakończyła zajęcia języka angielskiego w ramach projektu unijnego „Edukacja równych szans w szkołach Gminy Siennica”. Zajęcia rozpoczęły się w październiku. Podczas tych lekcji uczniowie klasy drugiej utrwalili liczby od 1 do 20, utrwalili i poszerzyli słownictwo związane ze szkołą, pogodą, ubraniami oraz rodziną. Rozwijali umiejętność czytania i rozumienia tekstu, a na podsumowanie w grupach wykonali plakaty, gdzie ich zadaniem było dopasować do pory roku odpowiednie ubrania oraz pogodę. Uczniowie opisywali również, co mają na sobie oraz ubiór wybranego członka rodziny.
Uczniowie poznali i utrwalili przyimki miejsca, nauczyli się piosenki, która pomogła im je zapamiętać. Potrafią powiedzieć, co umieją zrobić, a czego nie i zapytać o to kolegę lub koleżankę.
Odbyły się również lekcje kulturowe, na których uczniowie dowiedzieli się jakie kraje wchodzą w skład Zjednoczonego Królestwa, a także min. stolice, symbole, patroni. Wybraliśmy się w podróż po Anglii, Walii, Szkocji i Irlandii Północnej, gdzie uczniowie mogli zobaczyć London Eye, Tower Bridge, Pałac Buckingham, Pałac Westminsterski, Big Ben, parki, takie jak Hyde Park czy Snowdonia. Uczniowie podziwiali również zmianę warty przed pałacem. Mieli możliwość zobaczyć też charakterystyczne czerwone budki telefoniczne oraz czerwone dwupoziomowe autobusy. Widzieli zdjęcia pięknych zamków oraz krajobrazów poszczególnych krajów. Uczniowie mogli zobaczyć Szkota w narodowym stroju, widzieli jak wyglądają dudy i usłyszeli jak grają, zobaczyli również różne tańce narodowe, a na zakończenie obejrzeli bajkę o potworze z Loch Ness. Uczniowie wykonali lapbooki o świętym Patryku – patronie Irlandii oraz poznali tradycje i słownictwo związane z Halloween oraz ze świętami Bożego Narodzenia.
Ponadto klasa wykonywała różnego rodzaju karty pracy przygotowane przez nauczyciela i ćwiczenia interaktywne, mogli również utrwalić słownictwo grając w gry zakupione właśnie z projektu. Wykonywali plakaty. W trakcie zajęć klasa miała możliwość rozwiązywać liczne quizy interaktywne oraz zagrać w trochę inną wersję domina a mianowicie trimino, bardzo podobała im się również gra w bingo dzięki temu mogli utrwalić zdobytą wiedzę.
Tekst: Weronika Kowalska