#FunduszeEuropejskie „Edukacja równych szans w szkołach Gminy Siennica”.

Klasa 1 zakończyła cykl zajęć z matematyki w ramach projektu unijnego „Edukacja równych szans w szkołach Gminy Siennica”.
Zajęcia trwały od października do maja, łącznie 30 godzin. Podczas tych lekcji uczniowie klasy pierwszej uczyli się logicznego myślenia, przyswajali nowe pojęcia i umiejętności matematyczne oraz rozwijali swoje zainteresowania. Poznawali i utrwalali figury geometryczne badając ich własności, odkrywając tajemnice tangramu czy układając wzory, szlaczki i rymy. Tworzyli zbiory, podzbiory i szukali części wspólnej wykorzystując materiał przyrodniczy. Utrwalali kierunki i określenia względem obiektu czy otoczenia. Kontynuowali poznawanie kalendarza i zegara oraz poznali znaki rzymskie. Bawili się w sklep, posługując się pieniędzmi, rozpoznając i nazywając nominały. Korzystając z platformy Matzoo poznali grę Domino oraz dopełniali do 10 i 20. Poznali ciągi liczbowe, liczby parzyste i nieparzyste, chodniczki liczbowe, strukturę liczby dwucyfrowej. Utrwalali poznaną wiedzę i umiejętności w grach: Bingo, Chińczyk, Farmer oraz w łamigłówkach logicznych takich jak: magiczne kwadraty, łamigłówki obrazkowe i SUDOKU, które polubili, ale i bardzo szybko nauczyli się je rozwiązywać 4×4, 6×6 ,9×9.
Ponadto klasa wykonywała różnego rodzaju karty pracy przygotowane przez nauczyciela oraz wykorzystywali gry i przybory zakupione z projektu.
 
Tekst: Kamila Gruba